Talentlinjen

Violin

Talentlinjen

Til dig der brænder for mere musik

Talentlinjen er et tilbud til dig, som gerne vil gøre noget ekstra for at blive god til at spille.

På Svendborg Musikskole optages eleverne på talentlinjen efter indstilling fra instrumentallæreren samt en efterfølgende optagelsesprøve. Eleverne optages for ét år ad gangen. Ved sæsonens afslutning afholdes talentkoncert, som samtidigt fungerer som standpunktsprøve med henblik på at fortsætte på talentlinjen. Der er et begrænset antal pladser og eleverne optages ud fra en samlet vurdering af elevens musikalitet, udvikling og engagement.

Til prøven skal du:

1. Spille et eller flere forberedte stykker. Det må gerne være sammenspil med din lærer eller andre elever. Du skal mindst spille 2 og højest 8 minutter.
  2. Spille en skala, som du selv vælger, såvel opad- som nedadgående.
  3. Vise kendskab til hørelære i form af interval- og dur/mol lytning, samt efterligning af rytmer. Spørg din lærer hvis du er i tvivl om dette.
  4. Spille et simpelt stykke prima vista.

Prøven bliver holdt under afslappede former.

Hvis du kommer ind på Talentlinjen vil du få undervisning i følgende fag:

• Soloundervisning i 40 minutter om ugen
  • Teori og hørelære i 45 minutter om ugen på hold
  • Brugsklaver (tilrettelægges sammen med klaverlæreren)

Som elev på Svendborg Musikskole, vil det være muligt at deltage på de ”Fælles Fynske Musiklørdage”.

På de Fælles Fynske Musiklørdage mødes elever fra hele Fyn og spiller sammen. Der er mulighed for både rytmisk og
klassisk sammenspil.

Lørdagssamlingerne foregår på Odense Musikskole følgende dage:

28. september 2024

26. oktober 2024

30. november 2024

25. januar 2025

22. februar 2025

15. marts 2025

Talentlinjen er:

Åben for alle musikalske genrer.

Et tilbud til de ekstra ambitiøse elever.

En mulighed for at møde andre med samme store passion for musikken.

Hvis du vil vide mere, kan du henvende dig til Svendborg Musikskoles talentkoordinator:

Gert William Knudsen

Gert.william.knudsen@svendborg.dk

Tilmelding foregår ved at du sender Gert en mail med:

Navn – alder – instrument og lærer. Skriv også et par linjer om, hvorfor du gerne vil på talentlinjen.

Tilmeldingsfrist. 21. maj 2024. Info vedr. optagelsesprøver kommer senere.

Talentlinje

Svendborg Musikskole