Musik til SVEND - musik i dagtilbud

Illustration af Musik til SVEND

Musik til SVEND - musik i dagtilbud

Gratis musiktilbud til alle børn i Svendborg Kommunes dagtilbud

Med en stor og meget ambitiøs satsning på musik og kreativitet, har Svendborg byråd fra 1. januar 2016 valgt, gennem musikskolen, at tilbyde gratis musik til alle børn i 0-5 års alderen i Svendborgs kommunale dagtilbud.

Musik styrker børns kreative udvikling, deres sproglige, motoriske og sociale færdigheder. Derfor er det vigtigt med en tidlig satsning for at få den størst mulige positive effekt på børnenes udvikling. Dette projekt er et kæmpe løft af det musiske og kreative for børnene i Svendborg kommune.

Derudover er musik sjov og glæde, og har, som vi alle ved, en kæmpe værdi i sig selv.

Med denne politiske prioritering af musikken vil alle børn i alderen fra 0 til 5 år blive tilbudt at deltage i to forløb, hvor musikskolen kommer rundt til alle kommunale dagtil­bud, dagplejere og institutioner og tilbyder børnene musikundervisning, med sang, bevægelse og rytmik.

Alle børn vil blive tilbudt at deltage i de to forløb af ca. 10 ugers varighed - et når de er mellem 0 og 2 år og et når de er mellem 3 og 5 år.